JE NÁKUP CEZ INTERNET VÝHODNÝ?

10.09.2014

Je nákup cez internet na Slovensku obľúbený?

Podľa najnovšieho prieskumu Nakupovanie na internete 2014 nakupuje cez internet aspoň raz za štvrť roka (alebo častejšie) viac ako polovica internetových používateľov, čo je o 13 % viac ako v roku 2010.

Komfort vďaka e-shopu

Človek je tvor, ktorý neustále hľadá riešenia, ako si uľahčiť život. Aj to je jedným z dôvodov, prečo je nákup cez internet taký obľúbený. E-shopy ponúkajú ľuďom jednoduché riešenia nakupovania, pretože v prvom rade poskytujú používateľom komfort. Nie je potrebné opúšťať kanceláriu, domov alebo akékoľvek miesto, stačí disponovať pripojením na internet a tovar či službu si možno objednať bez nutnosti navštíviť kamennú prevádzku obchodu.

Internet šetrí čas

Tento spôsob nakupovania šetrí nakupujúcim množstvo času, keďže je možné si v priebehu pár minút objednať želaný tovar. Zatiaľ čo pri bežnom nakupovaní strávime niekedy aj hodiny, v e-shope stačí pár kliknutí a nákup je dokončený. Častokrát sa nám pri fyzickom nákupe môže stať, že tovar, ktorý hľadáme, nie je dostupný v kamennej prevádzke a to, čo hľadáme, musíme vyhľadať v inom obchode. Pri elektronickom nákupe sa takejto situácii dokážeme ľahko vyhnúť. „Pri kúpe cez internet sa vyhľadá, v ktorej prevádzke sa objednaný tovar nachádza a následne sa expeduje zákazníkom. To znamená, že celý sortiment uvedený v e-shope máme skladom. Je to veľmi veľká výhoda oproti bežnému nákupu v obchodoch, pretože v niektorých prípadoch sa môže stať, že žiadaný tovar nie je k dispozícii na sklade konkrétnej prevádzky,“ vysvetlil Martin Gergely, vedúci obchodného oddelenia spoločnosti OKAY Slovakia. Existujú však aj formy nákupu v e-shopoch, pri ktorých je možné si objednaný tovar vyzdvihnúť v kamennej prevádzke vo vyhovujúcom čase.

Na čo si pri nákupe cez internet dať pozor

Pri návšteve e-shopu sa môžeme ocitnúť v situácii, keď si nie sme istý jeho dôveryhodnosťou, no aj napriek tomu máme záujem v ňom nakúpiť. V takýchto prípadoch je dôležité zistiť si o internetovom obchode či disponuje certifikátmi kvality. „Na získanie niektorých certifikátov sú potrebné hodnotenia reálnych zákazníkov, ktorí sa vyjadrili k spokojnosti s nákupom v e-shope. Certifikát možno nájsť na webe konkrétneho obchodu a jednoduchým kliknutím naň sa používateľom objavia skúsenosti s nákupom konkrétnych zákazníkov,“ vysvetlil Martin Gergely. Certifikáty, ktoré jednotlivé e-shopy získali, sú zväčša umiestnené v spodnej časti webovej stránky a niektoré odkazujú na recenzie zákazníkov a ich skúsenosti s nákupmi cez internetové obchody. Takto sa záujemcovia o kúpu tovaru alebo služieb cez internet môžu dozvedieť, či boli predchádzajúci zákazníci s nákupom spokojní. Používatelia môžu hodnotiť napríklad rýchlosť dodacej lehoty, kvalitu komunikácie, prehľadnosť obchodu či kvalitu tovaru a odporúčať ho tak ďalším potenciálnym zákazníkom. 

Naspäť
Vyplňte, prosím, všetky polia formulára a my Vás radi skontaktujeme a zodpovieme Vaše otázky.
captcha