Zaujímavé fakty o donáškach jedla

31.03.2014

V daždivé dni počet objednávok narastá

 

V pomere pohlaví si mierne viac objednávajú muži, nad nežnejším pohlavím vedú v pomere 54 % ku 46 %. Zaujímavosťou je, že počet objednávok narastá v nepriaznivom počasí. V daždivé dni hlásia donáškové služby nárast objednávok o tridsať percent. Všetky tieto štatistiky publikovala spoločnosť Foodpanda, ktorá funguje aj na Slovensku s ponukou vyše 100 reštaurácií a patrí medzi celosvetovo najväčšie online donáškové služby. „Momentálne máme zastúpenie vo vyše 40 krajinách sveta, a patríme tak medzi globálnych lídrov. Vzdialenosť všetkých našich objednávok sa rovná vzdialenosti, ktorú prejdete ak 100-krát obídete zemeguľu,“ prezradil Alexander Zakucia, riaditeľ spoločnosti Foodpanda pre Slovenskú a Českú republiku.

 

Momentálne fungujú donášky jedla po celom svete. Každý región má svoje špecifiká, napríklad v našich končinách patria medzi najobľúbenejšie objednávkové jedlá najmä tie z ázijskej a talianskej kuchyne. V Latinskej Amerike si najradšej objednávajú morské plody, konkrétne v Argentíne sa najviac objednáva pizza a čína. V Singapure vedie indická a talianska kuchyňa, veľké krajiny ako Rusko a India obľubujú podobné chute – najviac donášok je z talianskej a čínskej kuchyne.

 

Najobľúbenejším jedlom je pizza

 

„V našom regióne vedie samozrejme pizza, medzi jej mnohými druhmi kraľuje Quatro Formaggi, teda pizza so štyrmi druhmi syra,“ prezradil Alexander Zakucia. Počas dňa sa najviac objednávok uskutoční v čase obeda a večere. Tretina jedál sa z reštaurácii expeduje v časoch medzi 11. a 14. hodinou, pričom v tomto rozmedzí zaznamenávajú donášky vrchol o jednej. Ešte viac – až 39 % z celkového počtu objednávok prichádza medzi šiestou a deviatou večer, pričom absolútnym vrcholom dňa je deväť hodín večer.

 

Najdôležitejšie faktory, ktoré vplývajú na rozhodovanie zákazníkov, sú cena a čas doručenia. Výber konkrétnej donášky a druhu jedla ovplyvňujú aj rôzne aktuálne zľavy, či benefity. „No aj napriek tomu sa dá povedať, že zákazníci sú voči svojej obľúbenej reštaurácii lojálni a vyberajú si overené prevádzky. To platí aj o výbere jedla. Radšej neriskujú neodskúšané, aby predišli sklamaniu,“ uzatvára Alexander Zakucia.

Naspäť
Vyplňte, prosím, všetky polia formulára a my Vás radi skontaktujeme a zodpovieme Vaše otázky.
captcha