Multikanálový predaj rastie, sieť obchodov sa zvýši

30.10.2012

V dnešnej dobe má obrovské množstvo spotrebiteľov neobmedzený prístup k internetu a predaj koncovému zákazníkovi prebieha prostredníctvom viacerých nástrojov. Spoločnosť CBRE zareagovala na tento rastúci trend rozsiahlou štúdiou, v rámci ktorej oslovila 50 vedúcich medzinárodných obchodníkov s kombinovanou sieťou obchodov, prekračujúcou 32 000 obchodov globálne, aby získala informácie o význame multikanálového retailingu a úlohe a budúcnosti obchodu v ňom.

 

Význam viackanálového obchodovania:

  • napriek tomu, že investície do viackanálového predaja sú dôležité, prioritou číslo jeden zostávajú investície do nových a existujúcich obchodov
  • väčšina maloobchodníkov (70%) sa dnes vidí v kamenných obchodoch, avšak o dva roky sa podobná väčšina (63%) presunie do plne integrovaného viackanálového biznisu
  • maloobchodníci udávajú, že dnes predstavuje on-line predaj z celkového predaja v priemere 5%, v priebehu dvoch rokov však odhadujú, že sa tento počet zdvojnásobí
  • investície do sociálnych sietí a mobilných obchodov sú považované za druhotné problémy

 

Úloha kamenných predajní v rámci viackanálového maloobchodu:

  • počas najbližších dvoch rokov bude hrať obchod významnú úlohu v dodávateľskej sieti, kedy nakupujúci budú oceňovať v rovnakej miere vyzdvihnutie tovaru v obchodoch, ako aj jeho doručenie priamo domov alebo do kancelárie
  • v súčasnej dobe obchody nie sú obľúbenou voľbou medzi maloobchodníkmi pre plnenie on-line objednávok, avšak v najbližších dvoch rokoch bude on-line nákup hrať stále významnejšiu úlohu, pričom dve tretiny obchodníkov budú využívať minimálne občas svoje obchody na plnenie on-line objednávok
  • väčšina obchodníkov sa snaží zlepšiť svoju sieť multikanálového predaja ponukou rôznych mobilných aplikácií alebo webstránok dostupných pre smartfóny (77%), rovnako ako kiosky vo svojich obchodoch
  • maloobchodníci budú vyžadovať viac regionálnych distribučných centier na rozdiel od miestneho, alebo on-site skladovania

 

Budúcnosť kamenných predajní:

  • počas nasledujúcich dvoch rokov bude 72% maloobchodníkov pracovať s rovnakým, alebo väčším počtom predajní na domácom trhu
  • 60% maloobchodníkov bude v priebehu dvoch rokov hľadať optimálnu veľkosť obchodných priestorov - niektorí budú zmenšovať a iní zväčšovať plochy predajní v rámci celej siete v dôsledku viackanálovej stratégie
  • on-line maloobchod je nastavený na rýchlejší rast ako rast obchodov v priebehu najbližších dvoch rokov, avšak maloobchodníci budú pokrytie oboch kanálov zvyšovať
  • on-line maloobchod bude hrať podstatne väčšiu úlohu ako doteraz na rozvíjajúcich sa trhoch, vrátane strednej a východnej Európy, Ázie a Tichomoria a na Blízkom východe

 

Multikanálový predaj umožňuje koncovému zákazníkovi obchodovať prostredníctvom rôznych prepojených kanálov, ako je priamy nákup, on-line nákup, nákup prostredníctvom mobilnej siete či aplikácie. Tento prevratný spôsob, akým spotrebitelia nakupujú vyvolal obavy medzi vládami, miestnymi projektantmi a vlastníkmi nákupných centier nad budúcim dopytom a poskytovaním nehnuteľností pre maloobchodné použitie. „Dopyt po multikanálovom predaji rastie, zákazníci si to vyžiadali sami a obchody sa budú musieť prispôsobiť. Netreba to však brať ako nevýhodu, práve naopak. Nové technológie neohrozujú staré, len dopĺňajú možnosti obchodníkov, preto by tí nemali prepadať panike,“ uviedol leasingový manažér spoločnosti CBRE Matúš Choma.

Naspäť
Vyplňte, prosím, všetky polia formulára a my Vás radi skontaktujeme a zodpovieme Vaše otázky.
captcha